HTML

Mákos kalács

Friss topikok

  • Dr. Fotos: Innen is jol latszik, hogy hiaba a korrupt rendszerbol todulo valag penz ha a szakertelem messze e... (2017.11.14. 11:07) Érdektelen
  • toportyánzsóti: Létező szocializmus orbáni átirata szimpla anakronizmus.Ez az etatista etnokrácia,versenyképtelen ... (2013.03.04. 09:46) Kétbalkezes
  • Justinianus_Magnus: "Bajnai kézzel fogható eredményeket is fel tud mutatni" Öngyilkosokat? (2012.10.11. 19:17) A szövetségi politizálás margójára
  • De hová tűnt Columbo felesége?: @kem-fiz: "Ez az ovos dolog is el van misztifikálva kishazánkban." Igen, ez így van. A fehér kö... (2012.10.08. 21:49) Baj van a részeg tengerésszel
  • tisztakéz: Milyen könnyű más tollaival ékeskedni!! (2012.05.06. 19:48) Gyurcsány szakdolgozatáról

Linkblog

Érdektelen

2017.11.12. 12:49 makoskalacs

 

Szöllősi György, a magyar futball rendkívüli és meghatalmazott nagykövete válogatottunk csütörtöki, Luxemburgtól elszenvedett 2-1-es veresége apropóján fogott a nemzeti tizenegy szempontjából az átlagosnál is sikertelenebbül zárt 2017-es év kudarcának a magyarázatába, Fájdalmas című cikkében (http://www.nemzetisport.hu/magyar_valogatott/fajdalmas-szollosi-gyorgy-publicisztikaja-2602461?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201711).

E sorok – amúgy a futballt szerető, iránta érdeklődő, azt régebben több, újabban kevesebb figyelemmel kísérő – írója rögtön egy vallomással tartozik: a Luxemburg–Magyarország barátságos mérkőzés eredményéről, pontosabban szólva annak megtörténtéről másnap reggel értesült a Nemzeti Sport online felületét böngészve. Ez a szóra alig érdemes körülmény két tényező tisztázása végett kerül említésre:

1.) Noha, tény és való, a legutóbbihoz hasonló kudarcok, melyek száma korántsem csekély, bizonyos körökben jelentősen felkorbácsolják az indulatokat, Szöllősivel ellentétben úgy érzem, a magyar labdarúgás jelen állapotát sokkal inkább állandósult érdektelenség, mély apátia jellemzi, mintsem düh és harag érzése. Indirekt módon, a szélesebb népréteg részéről legalábbis.

2.) E tekintetben magamat is a szélesebb néprétegnek a posztmodern magyar futball kevéske kisebb-nagyobb eredménye, illetve többnyire makacs eredménytelensége iránt érdektelenséget tanúsítók körébe sorolom. Nem vonultam spontán módon az utcára a tavaly nyári, rendkívül szépen sikerült és különleges EB szereplés idején, ahogy az Andorra vagy Luxemburg elleni vereséget követően sem éreztem, érzem magam indulatosnak. Egyáltalán nem. Így nem is vagyok tárgya vagy címzettje a szóban forgó írásnak.

hqdefault.jpg

De valójában nem is a foci az érdekes ebben az egészben. Sokkal inkább a kormányzati politika sajtó- és kommunikációtechnikai mechanizmusa, amelynek lényege, hogy a teljes mértékben átpolitizált nyilvánosság, a közélet valamennyi szegmensében ott üljön legalább egy, kellő hatalommal és eszközökkel rendelkező familiáris, aki a kormány számára kellemetlen kérdések aggasztóvá válásakor kellő ütemérzékkel reagál, latba vetve minden létező befolyását.

Ennek a politikai kommunikációs technikának a sajtóban megjelenő, szubjektívnek álcázott produktumai – nem újdonság – vállalt szélsőségekkel, fatális kijelentésekkel vannak tele. Egyszer az adópolitika, másszor a menekültkérdés, harmadszor – vagy sokadszor – egy barátságos futballmeccs apropóján. Ragadjunk ki jelen szövegből egy tetszőleges példát: Szerző szerint a „világ kedvenc sportja” a labdarúgás. Melyik világ kedvenc sportja, Szöllősi Úr? Azé, amelynek legnézettebb sporteseménye minden évben a Super Bowl? Továbbmegyek: amennyiben Magyarországnak a futballt, vagyis a világ kedvenc sportját „végre a helyén kezelő” kormánya van, úgy példának okáért Norvégia sosem rendelkezett hasonlóval (avagy – alkotmányos monarchia lévén – ehhez hasonlóval királyi minőségben)? Pusztán, mert a labdarúgás kiemelt állami támogatása helyett fontosabb számára, hogy világverő kézilabda válogatottakat hozzon össze? De megtudhattuk azt is, hogy a rendszerváltás teljes összeomlást hozott a sportban. (Ízlelgessük: teljes összeomlást.) Ez a kellő megalapozottságú, egzakt megállapítás nyilván a ’88-as szöuli és a ’92-es barcelonai eredmények összevetéséhez hasonló kutatásokból jött ki. Az egyelőre kérdés, hogy például Egerszegi Krisztina pályafutása hogyan helyezhető el ebben a rendszerben. Az már korántsem, hogy – amint Szöllősi kifejti – nem is kontinensek, egyenesen univerzumok tátongnak Király Gábor, Dzsudzsák Balázs és Juhász Roland, valamint Bogdán Ádám, Lovrencsics Gergő és Nagy Ádám teljesítménye, játékosi minősége, futballista mivolta között. Hisz előbbiek a rendszerváltás előtt, utóbbiak azt követően sajátították el az alapokat.

Mindez egy egészen szűk keresztmetszete a kormányzati újságírás és véleményformálás egyetlen szegmensének. Az alapok mindenütt ugyanazok: sarkítás, ködösítés, a tények helyett valótlan állítások felvonultatása. A lényeg és a felelősségvállalás helyett sosem volt összefüggések felvázolása.

A luxemburgi vereségről és a válogatott sikertelen évéről például Gyurcsány Ferenc és az MSZP-SZDSZ kormányok tehetnek. Hiszen „Voltak évek, amikor százával szűntek meg évente az egyesületek, futballpályák, amikor szélnek eresztették a Bozsik-program több száz edzőjét, és több tízezer gyermekét, amikor gyakorlatilag eltűnt az iskolákból a testnevelés, amikor egyetlen nemzetközi meccs lejátszására alkalmas stadionunk sem volt, az elkezdett felújításokat is leállították…”

Bezzeg 2010 óta. Épült sok szép stadion, és épülnek továbbiak. A Vasasé például, amely a legutóbbi fordulóban 1200 néző előtt „fogadta” az Újpestet. Ennyi ember volt kíváncsi élőben a főváros két nagy múltú csapatára, úgy, hogy mindketten otthon játszottak. És az 1200 még nem is egy kirívóan alacsony szám. A Puskás Akadémia például… ez érdekes, az nso.hu-n épp azt az adatot felejtették el feltölteni, hogy a Felcsút legutóbbi hazai meccsén hány néző volt jelen (http://onlive.nemzetisport.hu/live/nb1/20171028/PuskasAkademiaFC-VasasSC - letöltés ideje: 2017. november 12.). De vissza Szöllősi cikkéhez. Azt a megállapítást sajnos nem tudom értelmezni, hogy a szóban forgó periódusban „egyetlen nemzetközi meccs lejátszására alkalmas stadionunk sem volt”, hiszen selejtezőket nyilván játszottunk. Hogy EB, VB, BL stb. csoportmeccset egy magyar stadionban sem lehetett volna akkor megrendezni, az már más kérdés. A lényeg, hogy most már lehet! Csak éppen úgy fest, ezek zömének egy darabig sajnos nem lesz aktualitása. Ami persze teljesen érthető. Előbb el kell jönnie egy teljesen új, tiszta, aranylábú generációnak. E generáció fejlődésének alapjait pedig bizonyára a testnevelés órák számának növelése szolgáltatja majd, melyek során gyerekek – tornaterem hiányában – 45 perceket lépcsőzhetnek kitartóan a folyosón. (A gombhoz varrjuk a kabátot?)

Ugyanezekben az években történt – erről aztán kiváltképp a ballib kormányok tehetnek (!) –, hogy „a bajnoki címet elbukó csapat játékosait a pályán verték meg a nézők”, míg napjainkban „a rasszizmus, a verbális és fizikai erőszak” száműzése zajlik a sportból. Teljesen igaz. A nyugatinál „Utálunk szar Románia!”, míg a Lisszabonban „Cristiano is homosexual!”  rigmusokat skandáló magyar ultrák egyértelműen Soros György megvásárolt emberei voltak. Az Izrael elleni barátságos meccs (2012. június 15.) során a vendégek himnuszát kifütyülők, hátat fordítók, bekiabálók meg… valaki máséi. Talán Simicska Lajoséi, aki minden bizonnyal már akkor, az ország 3. leggazdagabb embereként is a kormány megdöntését célzó tervét szövögette. (Kérdés: a miniszterelnök vajon miért kacsintott össze cinkosul az inkriminált ultrákkal a FIFA büntetését kommentálandó, amely az MLSZ szerint is igazságtalan volt? Nem vitatható, hogy ennek is megvan a logikus magyarázata a Nemzeti Együttműködés Rendszerének Futball-alrendszerében.) A hazai bajnokikon egyébként minden a lehető legnagyobb rendben van – ld. 15. forduló: Ferencváros–Debrecen, 2017. november 4. –, az erőszak, a kormánynak hála, megállíthatatlanul szorul vissza.

Amellett se menjünk el szó nélkül, hogy annak idején a Gyurcsány által kézi-vezérelt „közszolgálati televízió illetékesei cinikusan kijelentették, hogy a válogatott mérkőzéseit nincs értelme közvetíteni, mert nem kifizetődő”. Igaz, e tekintetben mutatkoznia kell kontinuitásnak, mással ugyanis nem tudnám, és pláne nem merném magyarázni, hogyan fordulhatott elő, hogy tegnap este 6 órától az M4 Sport elfelejtette leadni a magyar női kosárlabda válogatott Litvánia elleni EB selejtező mérkőzését, melynek során a régi-új szövetségi kapitány, Székely Norbert (egy parallel "edzős" hír a labdarúgás világából: László Csaba – nem tudom, képesítését a rendszerváltás előtt vagy utána szerző – debütálása felemásra sikeredett a Dundee United kispadján; a csapat kiesett a skót kupából) együttese nagyszerű meccset produkálva, idegenben győzte le ellenfelét. Avagy egyszerűen arról van szó, hogy a kosárlabda nem tartozik Magyarország „kedvenc sportjai” közé? Igaz is. Végső soron üdítőbb dolog egy az Andorra–Magyarországhoz hasonló sporteseményt látni, a végén a nemzet sírdogáló bal lábával, a nemzeti tizenegy társait hibáztató csapatkapitányával… De miket is beszélek. A – nem létező – indulatokat a megfelelő személyen kell levezetni, és „nem a rossz hír hozójában, a futni, beadni, becsúszni képtelen játékosban” kell keresni a legfőbb felelőst. (Hogy 2014-ben Brazíliában nem Angela Merkel, hanem Philipp Lahm emelte a magasba a Jules Rimet-t, egyszerű logisztikai baki volt a szervezők részéről.)

Már-már könnyfakasztó része Szöllősi írásának, amelyből kiderül, az MSZP-SZDSZ kormányok idején az MLSZ annyira szegény volt, hogy „a válogatott játékosok maguk mosták a hiányos szerelést”. (Nyilván a mosóporon kellett megspórolni Lothar Matthäus, majd Erwin Koeman szerződtetésének árát.) E ponton eszembe ötlik egy régi emlék: mikor még az RTL Klub közvetítette a magyar bajnokságot, a mérkőzések előtt riportokat sugároztak, melyekben egy-egy játékos otthonát, családját, hobbiját stb. mutatták be. (Asszem mindenféleképpen az ominózus portói Lipcsei-portréhoz hasonlóak voltak ezek.) Most pedig magam elé képzelem az akkori XY-t, autójából kiszállva, házába beballagva, amint nekiül kimosni válogatott mezét, hogy legyen miben játszania pár nap múlva Málta ellen.

Ne is húzzuk tovább a dolgot. Mondjuk ki őszintén: a magyar válogatott jelen pillanatban azért tart ott, ahol, mert „tagjai azokban az években voltak gyerekek, amikor kis híján megszűnt a futball, a sport Magyarországon”. (Ehhez két megjegyzés: 1.) Pár sorral följebb Szöllősi a magyar futball akkori kálváriájának jeleként írja le, hogy a gyerekek más sport mellett tették le a voksukat. 2.) A magyar sport akkori megszűnését vö. vízilabda válogatottaink sikereivel, a jégkorong semmiből történő felemelkedésével, úszóink stb. eredményeivel.)

„Ma azon élcelődni, hogy amit hatvan év alatt sikerült lerombolni, azt nem lehet hat-hét év alatt újjáépíteni, nos, elég olcsó és felettébb igazságtalan szórakozás.” – ne is élcelődjünk tovább. Eddig is csak azért tettük, hogy maga a kiemelt cikk által képviselt politikai műfaj lényege érzékelhetővé váljon.

Szöllősi Úr, teljesen igaza van. Ilyesmin élcelődni olcsó és igazságtalan szórakozás. Nem is élcelődünk. Nem vagyunk dühösek, higgye el, kérem. Ehelyett elég sokan vagyunk, akiket ez az egész a legkevésbé sem érdekel. Véleményünk szerint a dolgokon egy jottányit sem változtatna, ha a magyar bajnokságot a következő idényben például nem írnák ki. Boldogan elnéznénk az ágfalvi Szasza szabadrúgás-bombáit, és – Pintér interjúival ellentétben – makulátlan jókedvvel szórakoznánk az így kapott élményen.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://makoskalacs.blog.hu/api/trackback/id/tr1313245881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klemmy 2017.11.12. 20:42:55

A mi hazánk addig volt jó a futballban, amíg a tömegsportbázis megvolt mögötte. Ezt vették ki alóla a rendszerváltás után. És még fájóbb, hogy pont a Báró (Bálint László) kezdte. Ő sinkofálta el a Kerepesi úti sportkomplexumot Rákosfalván. Akkor lett a helyén benzinkút meg McDonalds. Remélem Báró, szarul alszol.

lobaszopiatej 2017.11.12. 21:01:15

Kirántani az állami pénzt ebből a szarból!

miketbeszéltek 2017.11.12. 21:11:57

@Klemmy: A hanyatlás legalább 10-20 évvel a rendszerváltás előtt már megkezdődött. "A miért beteg a magyar futball" könyv 1974-ben íródott....

Troppauer Hümér, érzékeny lelkű költő 2017.11.12. 21:45:17

"A Vasasé például, amely a legutóbbi fordulóban 1200 néző előtt „fogadta” az Újpestet. Ennyi ember volt kíváncsi élőben a főváros két nagy múltú csapatára, úgy, hogy mindketten otthon játszottak."
Kicsit tájékozottabbnak kellene lennie annak, aki véleményt nyilvánít!
Csak a tárgyilagosság kedvéért: a két fővárosi csapat meccsét Dunaújvárosban rendezték...

Regelek 2017.11.12. 22:07:15

Most tényleg egy Super Bowl miatt érdekel bárkit is az az amcsi foci? :D

Putyinpárti Gyorsnaszád · http://ideogliaiszivcsakrahirjei.blog.hu/ 2017.11.13. 00:01:32

Soros mesterkedése ál aháttérbenn bisztos csinált valamit a fiukkal ésmegvete a birot is

mh1973 2017.11.13. 07:18:31

Nemrég láttam egy másodosztályú u17-es meccset, hát a jövő is elkeserítő, pedig ennek aztán semmi köze nincs se korábbi kormányoknak, se gyurcsánynak, se nyolc évnek, legfeljebb a nem megfelelő módon felhasznált tao-nak és annak, hogy már 13 évesen nagyképűen járnak-kelnek ezek a taknyok, mert azt hiszik focisták lesznek, pedig 100000-ből 1. Ezalatt külföldön 16 évesen már kész játékosok vannak, akiket simán be lehet rakni a nagyok közé és hétről-hétre erősödnek, egyre gyorsabban veszik fel a ritmust, osztályokat tudnak felfelé ugrani.

Ez az egyik oldal, a másik oldal a színvonaltalan, agyonpénzelt, külföldiekkel telepumpált elsőosztály.

vénkujon 2017.11.13. 08:37:32

szölőssy úr elemzéséből hiányzott soros úr:-(

Cinkes 2017.11.13. 08:39:13

csak egy kérdésem van, stadionok építésével rendbe lehet hozni a magyar focit?

makoskalacs 2017.11.13. 10:37:48

@Troppauer Hümér, érzékeny lelkű költő: A tájékozódás az alábbi forrás alapján történt, amely a mérkőzés alapadatai között hibásan tünteti fel annak helyszínét: onlive.nemzetisport.hu/live/nb1/20171104/VasasSC-Ujpest. Annyira pedig senki se lehet mazochista, hogy végigolvasson egy hasonló beszámolót, egészen az edzői nyilatkozatokig. (Lehet, hogy az nso.hu által közölt 1200 néző helyett a valóságban 120-an látogattak ki a mérkőzésre?)

inteligencs elenzeki 2017.11.13. 10:44:12

"már 13 évesen nagyképűen járnak-kelnek ezek a taknyok, mert azt hiszik focisták lesznek, pedig 100000-ből 1."

Ez is annak köszönhető, hogy nincs igazi tömegbázisa a focinak nálunk. Akik elmennek focizni a gyerekek közül, azok nagyon sok esetben a apa elkényeztetett hülyegyereke, aki azt hiszi ő lesz az új C. Ronaldo. Az apa, hogy a kis apai szíve nehogy összetörjön, hogy a gyereke esetleg rádöbben, hogy nemhogy C. Ronaldo, de akár még Dzsurdzsi sem lesz belőle, szóval az apa inkább az edző zsebébe rak havi 100 lepedőt, hogy játszassa a tehetségtelen gyerekét, esetleg kiszorítva olyanokat a játékból, akik tehetségesebbek lennének.
A magyar Futball a 1960-as évek óta folyamatosan leszálló ágban van. A folyamat önmagát erősíti, mert az ilyen rendszerben szocializálódott játékosok és "szakemberek" már eleve egy szar rendszerben nőttek fel, és az utánpótlásba szükséges emberanyag sem áll rendelkezésre, épp a rossz példák miatt.
Most is azt mondom, hogy a magyar foci, az utolsó, még fennmaradt szocialista nagyvállalat, annak minden jellemzőjével, még ha többször át is nevezték.
S mint ilyen, hordozza is magában annak jellegzetességeit.
A lazsáló munkástól, a hozzá nem értő és szintén lazsáló vezetőkig bezárólag.
Minig is azt mondtam, és most is azt mondom, hogy ezen nem lehet úgy változtatni, hogy a rendszer csak egy eleméhez nyúlunk (utánpótlás). Mert hiába nevelnénk ki tehetségeket, akiket aztán benyomnánk egy öregurasan döcögő bajnokságba. Vagy jobb esetben egy külföldi csapatba, hogy aztán kinn is maradjon.
Le kell bontani a teljes rendszert, (A jelenlegi bajnokságból kivonni a támogatást, magyarul amatőrré tenni. ) (Rohadtul nem hiányozna) és a nulláról indulva újraépíteni, persze csak jól megfizetett külföldi szakemberekkel.

gyurmicsek 2017.11.13. 11:46:20

A TAO-ról csak annyit, hogy eleve 10%-ot legalább visszaadnak, annak a cégvezetőnek, aki adja....
A felhasználása is ilyen etikus, pesze törvényes....

szevabá 2017.11.13. 11:47:20

Hűtlen kezelés címén be kell zárni mindenkit aki erre a szemétre egy fillért is áldoz a közösből.A fiukat pedig szét kell zavarni , fiatalok még, lehet váltaniuk és a tescoban is pl. munkaerőhiány van..

Mauzli 2017.11.13. 11:54:03

Minden penzt kivonni a futballbol, es azonnal atcsoportositani olyan sportagakba, amelyek VILAGHIRESSE tettek ezt az orszagot: uszas, kajak-kenu, kezilabda, vizilabda, tornaszok, sportlövök, etcetc... Söt, tovabb megyek, mindegy, hogy kinek adjak, csak ne a futballnak. Ök nem erdemlik meg, sajnos...

asebes 2017.11.13. 12:11:52

Túl azon, hogy számos dolgot le lehet írni az évtizedek óta vergődő magyar labdarúgásról, azért nem ártana, ha a szerző egy kicsit tákékozódna, mielőtt baromságokat ír - ez tudniillik eleve aláássa a mondandóját, akár igazak, akár tévesek a következményei, a sportban kicsit is járatos ember erre azt mondja - marhaság.

Először is, aki a labdarúgást, mint világszerte a legnépszerűbb sportot megkérdőjelezi, az ne is írjon sportt tárgyú cikket. Egy labdarúgó VB példának okáért még az olimpiánál is nagyobb érdeklődésre számot tartó esemény. Amúgy a FIFÁ-nak több tagállama van, mint az ENSZ-nek.

Ehhez képest az amerikai futballt Észak-Amerikában űzik, ott a SzuperBowl nézettsége valóban rekodrokat döntöget, a közelmúltban 110 millióra becsülték a nézettséget - hogy világszerte hányan nézték, arra nincs adatom, ugyanakkor a 2010-es VB döntőjét több mint 700 millió néző látta, és a mai napig ez a legnézettebb esemény...

Mindezeken kívül az igazolt labdarúgók száma világszerte meghaladja minden más sportág sportolóinak számát - de ez ne zavarja a szerzőt.

Az se, hogy a legutóbbi Vasas-Újpest mérkőzést mindkét csapat nem "hazai" pályán játszott, hanem "idegenben", Dunaújvárosban, a fővárostól 80 km-re. Mellesleg ugyanebben a fordulóban telt ház volt az Úllői úton, de ezek kiragadott példák, és a labdarúgó mérkőzések látogatottsága Magyarországon valóban alacsony, sőt, kirívóan alacsony - de még mindig messze a leglátogatottabb sportág.

A többire nem térek ki, igazából néhány alapvető általánosság hangoztatásában merül ki a szellemesnek szánt kritika.

Pedig egy hozzáértő, jó tollú újságíró valóban érdekes, szellemes és egyben elemző és tényfeltáró, az okok mélyére hatoló írással rukkolhata elő ebben a témában.

Az viszont biztos, hogy ez a valaki nem szerzőnk lesz, aki nem tájékozott, nem hozzáértő,nem szellemes, jó tollúnak meg végképp nem nevezhető.

ze11 2017.11.13. 13:17:15

NFL kontra embéegykettősok... Érdemes megnézni, hogy hogyan épül föl, épül egymásra az USA-ban a foci: Az NFEl előtt,a nnak "előszobája" az egyetemi bajnokság, ahonnan az esetek döntő részében tényleg csak a legjobbak kerülnek be a draftra,és onnan a liga valamelyik csapatához.
Egyetemi csapatba bekerülni meg úgy lehet, ha a középiskolai bajnokságban már bizonyított a jelentkező. (Kivételek mindenhol vannak, de ez az egymásra épülő rendszer alapvetően meghatározza a játékoskarrier lehetőségeit.)
A nézőszám meg...Mondjuk úgy, hogy nagyságrendileg tér el a magyarfoci nevű, labdarúgásra hasonlító össznépi hozzáértéssel játszott valami nézőszámaitól. És nem csak a legmagasabb osztályban (NFL) - középiskolás meccsen is bőven kint vannak annyian, mint itt egy NB1-es rangadón...

ze11 2017.11.13. 13:22:18

@asebes: Ha egy szurkolónak 80km (oda-vissza 160) sok, hogy a csapatát lássa, az azért jelent valamit... De megfordíthatjuk a dolgot: a két csapat hazai szurkolói közül összesen legfeljebb 1200-nak ért annyit a csapat, hogy egy másik városba elmenjen megnézni őket. Nomostan ez annyit tesz, hogyha az Újpest mondjuk Székesfehérváron játszik, akkor kb. 600 vendégszurkoló lesz rájuk kíváncsi... Ami azért erősen alacsony kihasználtságot vetít előre a méretes stadion(ok) tekintetében...
Direkt nem Nyíregyházát vagy épp Pécset említettem, hiszen az utazási költség a távolsággal jelentősen meg tud nőni, és az is a "megnézni élőben a szeretett csapatunkat" ellen dolgozik.

asebes 2017.11.13. 13:32:22

Sok, mert pl. néhány órás program helyett egész napos elfoglaltság. 160-180 km-t autózni se két fillér.

Megjegyzendő, hogy a stadionokba semmiféle ételt-italt nem lehet bevinni, ami a vidéki kirándulásokat számomra megnehezítené.

Megnehezítené, mondom, mert fel sem merül bennem, hogy a csapatom idegenbeli meccsére - akár Budapesten is - kimenjek, tudniillik a vendégszurkolókat minden stadionban a kapu mögötti szektorokba, a legszarabb helyekre száműzik - onnan meg nézzen meccset az, akinek két anyukája van. Akkor inkább a tévé vagy az internet.

Jegyet csak klubkártyával lehet venni, és számos mérkózésre csak HAZAI illetve VENDÉG kártyával léphetsz be, pl. egy Fradi-Debrecen meccset semleges szurkoló - ha érdekelné - sem nézhet meg.

asebes 2017.11.13. 13:36:52

Annak is vége, hogy az ember a barátaival megy ki a meccsre, akik között ilyen-olyan drukker van - mert együtt NEM MEHETNEK a stadionba, el vannak szeparálva. Vannak meccsek, ahol semleges klubkártyával vagy MLSZ klubkártyával is be lehet menni - de az megint elkülönített rész.

Tehát pl. egy FTC-HONVÉD meccsre egy Honvéd, egy Fradui és egy semleges szurkoló ha együtt menne ki, a stadion 3 különböző pontján foglalhatnának helyet.

Olyan sincs, hogy felhív a haver, nem jössz ki a meccsre - mert ha nincs klubkártyád, akkor biztosan nem mész semmilyen meccsre.

Ezeket persze az átlagember nem tudja, nem is érdekli, de azért ahhoz, hogy képet kaphassunk, nagyon is hozzátartozik.

rozsomák 2017.11.13. 13:50:55

Amikor nem egész másfél éve letiportuk a sógorokat az EB-n és utána pár nappal meg még tovább is jutottunk, akkor rém büszke volt a hivatalos kormányzati vonal, hogy hát ugye beértek az erőfeszítések..
Most meg ugye....
(áh, hagyjuk is.)

De ez nem új.
Mint amikor valami jót tesz a gyerek, akkor a büszke anyuka diadalittasan körbenéz, hogy "Lássátok, hát hisz az én gyerekem !!"
De ha egy óra múlva valami szégyenteljest művel ugyanaz a kölyök, akkor meg "Eh, sajnos az apja vére ez a kölök "

Szóra nem érdemes...
Ezért se értem, hogy ha valakit ennyire hidegen hagy, akkor minek ír róla egy háromoldalas posztot.

inteligencs elenzeki 2017.11.13. 13:51:31

A magyar foci egy elgazosodott ugar. Az ilyet legyomirtózzák felszántják, hogy előkészítsék a haszonnövények számára.
Itt is ezt kéne tenni.

Lehet persze más példával élni, de mindnek az a vége.
Pl. Orvosi példa, a magyar foci halott, és csak a lélegeztető gép tartja életben. (Hagyni kell elmenni).

Vagy autószerelés: Hiába újítom fel a kasznit, ha a motor szétesett, a futómű úgyszintén, és a gép összes többi elemét is cserélni kéne.

Stb stb.

Leegyszerűsítve a dolgot azért tolunk pénzt valamibe, hogy csalódásokat okozzon. Nem tartom egy nagy üzletnek.

rozsomák 2017.11.13. 14:22:33

@Comte de Gippaud:
Ezt ugye te se gondolod komolyan, hogy azért tolnak bele százmilliárdokat, hogy jobb legyen a foci..

Azért tolnak bele pénzt, hogy azt valaki más kivegye.
1. Ilyen ugye a stadionépítésre szánt soktízmilliárd.
Könnyen belátható, hogy amit meg lehetne építeni mondjuk 8,5 Mrd-ért is, azt meg lehet építeni 16 Mrd-ért is. Nem ? Csak utóbbi esetben sokkal többet lehet kivenni belőle..
(Mondjuk már 8,5mrd-ért se lenne érdemes, mert nem lesz ott 15 ezer néző, csak mondjuk max. 2535, de lehetne némi pénzügyi kontroll alatt tartani a projektet, de nem folytatom..belátható, hogy jobb a 16 mrd.)
2. TAO-pénzek
Itt is igaz, hogy ami bemegy, az valahol kijön, a legritkább esetben szokott bennmaradni.
Az index egyszer írt egy erről szóló cikket, hogy a TAO az tulajdonképpen hogyan folyik el...
Van eset, ahol egyszerű foglalkoztatási ráfordításként lehetne értelmezni - egy kutyaütő csapatnál tucatnyi takarító, és más technikai segéderő bérköltségét lehet finanszírozni és kell az a falu foglalkoztatási szintjének emeléséhez, ez még elvileg az egyik legelfogadhatóbb költés (más kérdés, hogy ebből mennyi csöpög vissza egyesek zsebébe)

A foci már régóta a pénzmosás egyik terepe.
(De ez nemcsak nálunk van így. Asszem pl.talán Pogba átigazolásánál derült ki, hogy a nagyjából 100M eurós összegből az ügynöke valami 47M körüli összeget tett zsebre.
Lefogadom, hogy ez nem maradt az ő zsebében, hanem a nagy részét vissza kellett osztania valakiknek.)

asebes 2017.11.13. 14:56:40

Ami a magyar labdarúgás legfőbb baját jelenti, az az, hogy a magyar NB1-ben szép számmal akadnak, akiknek az éves ALAPFIZETÉSE 50 millió Ft-os nagyságrendű.

Nyugaton a labdarúgás legfőbb motorja a néző, a szurkoló. Ő vesz jegyeket a meccsekre, tehát miatta érdemes a stadiont telaggatni reklámokkal.

Ő ül le a TV elé, tehát miatta van értelme az apróbb mezreklámoknak, a meccsek előtt-alatt illetve a szünetében leadott reklámoknak.

És miattuk van értelme szponzorálni a csapatot.

A reklámozó és a szponzor az esetek többségében nem azért szerződik X klubbal, mert az a kedvenc csapata, hanem mert a menedzsment üzleti számításai szerint a marketing kiadások költségei megtérülnek.

És a szurkoló is vásárol emléktárgyakat, szir-szarokat - ebből is meglepően komoly bevétel keletkezik.

Ezekből van aztán a jól menő kluboknak elképesztő bevétele; a topligáknak dettó, és ezért lehet hatalmas fizetéseket, prémiumokat adni, kulturált körülményeket teremteni a nézőknek, stb.

Nos, nálunk a szponzor vagy szeretetből szponzotál egy klubot, vagy pénzt mos, vagy bújtatott állami támogatással állunk szembe. Ami a lényeg, a szponzort, a reklámozót egyáltalán nem érdekli, hányan nézik a meccset, mert nem marketing okokból támogatja a csapatot. Sok esetben a szponzor olyan terméket hirdet - beleértve esetleg saját maga reklámozását is - aminek semmi értelme. Pl. a Magyar Nemzeti Bank, vagy állami bankok, szervezetek ugyan miért is szponzorálnának, hirdetnének stb...

És akkor mindezt tetézi a TAO...

Magyarán a klubok árbevétele független a teljesítménytől, a minőségtől, a nézőszámtól...

várom a levelet 2017.11.13. 15:24:58

@Putyinpárti Gyorsnaszád: ellopta az aranylábakat,helyette botlábat adott.

inteligencs elenzeki 2017.11.13. 15:28:25

@rozsomák:

"De ez nemcsak nálunk van így."

Pontosan, pl. a Serie A ban is, de ha teljesítményt kell nyújtani, azért oda tudják tenni magukat.
Nem úgy a mieink. A korrupció egy dolog, ami mindenhol van.
De nálunk ezzel együtt, más komoly gondok is vannak, amelyeket meg kéne oldani. Pl. a játékosok mentalitása.
Vagy a technikai tudás hiánya.
Nem véletlenül konganak üresen a lelátók.
Szar az egész na.

inteligencs elenzeki 2017.11.13. 15:33:20

@asebes:

Azért mondom, áramlik a zsebükbe a pénz, miközben folyamatosan alulteljesítenek. Mint a Kádári "aranykorban"

rozsomák 2017.11.13. 15:41:55

@asebes:
"Ami a magyar labdarúgás legfőbb baját jelenti, az az, hogy a magyar NB1-ben szép számmal akadnak, akiknek az éves ALAPFIZETÉSE 50 millió Ft-os nagyságrendű."
Önmagában - így sterilen - ez nem lenne baj... A baj azzal van, amit a végén hozzáteszel, hogy ez nem a tényleges bevételtől függ, hanem az innen-onnan érkező "egyéb" pénzektől.

Mellesleg nem vagyok arról meggyőződve, hogy ezek a pénzek ténylegesen a játékosnál landolnak-e vagy különféle kikötések - "ebből ennyit fizetsz az ügynöködnek", aki a pénzmosó szerepet játssza és passzolja tovább a pénz egy részét - vagy ennyit fizetsz egy alapítványnak "önként persze" vagy ilyen-olyan "kiadásaid" lesznek itt meg ott.. stb. nincsenek-e beépítve..
(Hisz aki jó esetben kapna máshol mondjuk 800 ezret, az simán elfogadja, ha az ő itteni névleg 3 milliós béréből kötelezően ide-oda kell perkálni mondjuk egy millát havonta ilyenolyan címmel.)

De ez csak merő fantázia és összeesküvéselmélet és rosszindulat.

Zizi6785 2017.11.13. 17:13:46

Pogácsazabáló! Végre leírhatom ezt. Az NSO-ról ezért kitíltottak :)
A pogácsa helyett pedig csak xxx, jelenik meg, mintha valami káromkodás vagy rasszista szó lenne. Szöllősi elvtárs (mert úrnak nem lehet nevezni) egy gerinctelen féreg. (Hú de jól esett ezt kiírni magamból!)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.11.13. 18:23:54

@Comte de Gippaud: "szóval az apa inkább az edző zsebébe rak havi 100 lepedőt, hogy játszassa a tehetségtelen gyerekét, esetleg kiszorítva olyanokat a játékból, akik tehetségesebbek lennének."

Ez így van.

HorseFucker 2017.11.13. 18:28:21

@Zizi6785: Mondd ki nyugodtan : Egy faszopó geci fidesz bérenc hollókutya ! :)

asebes 2017.11.13. 18:53:15

@rozsomák: Nem vagyok biztos abban, hogy ma bármilyen "összeesküvés-elmélet" - ami a kormányhoz közelállók harácsolását valószínűsíti - merő rosszindulatot jelentene, és főleg semmi nem zárja ki, hogy több, mint csupán a fantázia műve... Ahol a világ esze egy év alatt ötszörösére növeli a vagyonát, ott bármi megeshet...

rozsomák 2017.11.13. 19:40:06

@asebes:
Nem. Ezt tényleg hagyjuk, mert semmi alapom nincs ilyeneket gondolni, semmi ilyet nem hallottam, tényleg csak fantáziáltam,
(Hogy valaki visszaoszt pénzt, az persze létezik, de ennyire rendszerbe ágyazva nem hiszem - valaki ostoba csak elszólná magát.)

Viszont, hogy ne maradjunk eme kormánynál, az már régóta dívik - nem fidesz-éra -, hogy egyes vállalkozók megkaparintanak fociklubokat, kvázi a gazdasági racionalitást mellőzve.
(Ép ésszel ki az a hülye aki ilyet tesz ?)

És nem, ezek nem merő szívjóságból vagy érzelmi költésként teszik, hanem racionális döntés, tehát pénz!!
Átigazolási biznisz ?Kezükbe kerülnek játékosjogok ?
Ingatlanbiznisz, mint a Fradipályánál volt?
Vagy, mint Debrecenben, finanszírozom a klubot, cserébe az önkormányzat tol nekem megbízásokat ?
És még lehet egy csomó játszmalehetőség..

Mind érthető, bár nem eléggé publikus

elvis56 2017.11.13. 20:10:22

Le van SZARVA a magyar fotball a focistákal a VEZETÖIVEL és azokkak aki ezeknek a f.szszopoknak a MI ADONKBÓL támogatást adnak.Na meg a stadioniokat épitetö is.

asebes 2017.11.13. 21:39:35

@rozsomák: Szerintem egy futballklub remek pénzmosásra is. Minden további nélkül el tudom képzelni azt is, hogy a fizetésekből jut a játékos menedzserének is, és az alkalmankénti "visszajuttatást" sem tartom elképzelhetetlennek, főleg, amikor a ebben az országban szinte minden vállalkozónak vissza kell juttatni a megbízási díjból a megbízó képviselőjének.
Azt is olvastam, hogy a játékosok átigazolásaival sincs minden rendben, a menedzserek jobban jönnek ki valamiért, ha a ciprusi másodosztályba vagy Kínába szerződik a játékos, mintha mondjuk valamilyen topliga közelébe...

És hát ha egy politikus szívéhez közelálló klubot támogatok, akkor ugye lehet, hogy több megbízásom lesz...

Sajnos ez a világ egyik legkorruptabb országa...

Dr. Fotos 2017.11.14. 11:07:51

Innen is jol latszik, hogy hiaba a korrupt rendszerbol todulo valag penz ha a szakertelem messze elkeruli az urambatyam kommunizmust es maradnak hosszu nyelvu ejtoernyosok a sok zsozsoval, de fingjuk nincs mit csinaljanak es hogyan. Az eredmeny magaert beszel.
süti beállítások módosítása